Астероїд Бенну виявився багатим на органічні речовини

Астрономи використовували міжпланетну станцію OSIRIS-REx для отримання нових результатів досліджень астероїда Бенну.

Вони виявили, що ґрунт астероїда містить багато органічних речовин і карбонатів, а його центр менш щільний, ніж інша частина астероїда. Крім того, північна і південна півкулі Бенну розрізняються за своїми властивостями. Статті про ці відкриття були опубліковані в журналах Science і Science Advances.

Автоматична міжпланетна станція OSIRIS-REx обрала навколоземний астероїд (101955) Бенну як основну мету досліджень. У середині жовтня поточного року станція спробує взяти з поверхні астероїда зразок ґрунту і доставити його на Землю через два роки.

Астероїд належить до рідкісного спектрального класу B і, за припущенням, виник унаслідок зіткнення двох астероїдів. Подібні тіла могли служити постачальниками води та органічних речовин на молоду Землю, а також містити речовини, які збереглися з моменту утворення ранньої Сонячної системи.

Дослідження БеннуВ останніх дослідженнях Бенну вчені з групи OSIRIS-REx аналізували наукові дані, отримані за допомогою камер і бортових інструментів. У результаті вчені виявили на астероїді дві популяції валунів, що розрізняються за міцністю, але мають нижчу теплову інерцію, ніж очікувалося.

Також на багатьох валунах було виявлено яскраві прожилки карбонатів, таких як кальцит, магнезит, доломіт і брейнерит, завтовшки від 3 до 15 сантиметрів і завдовжки понад метр. Це свідчить про можливі процеси, пов'язані з рідкою водою в батьківському тілі Бенну, які могли тривати тисячі або мільйони років. Аналогічні механізми були помічені на Церері зондом Dawn.

Бенну містить велику кількість вуглецевих речовин, розподілених по 98% його поверхні. Його зовнішній шар не містить багато водяного льоду. Колір старіших областей на астероїді може бути темним і блакитним, а молодших - світлим і червонуватим, це пов'язано з космічним вивітрюванням. Тому зразок ґрунту з області "Соловей" або "Скопа" може містити органічні речовини та інші мінерали, які мало піддавалися впливу зовнішнього середовища.

OSIRIS-REx допоміг визначити, що північна і південна півкулі Бенну відрізняються за морфологічними характеристиками, що вказує на різні властивості поверхні і підповерхневі структури. Південна півкуля більш округла і гладка, ніж північна, з меншими перепадами висот і більш однорідним поверхневим матеріалом. Від полюса до полюса астероїда простягаються чотири поздовжні хребти, два з яких у південній півкулі поховані реголітом.

Вони, разом з екваторіальним хребтом, вважаються старими структурами. Вони могли утворитися після формування Бенну з уламкового матеріалу, що утворився внаслідок зіткнення двох астероїдів або збільшення швидкості обертання через ефект YORP.

Написати коментар